close

عبارت مورد نظر را برای جستجو وارد کنید.

6. ویژگی دوربین مداربسته

2024 مه,02
ویژگی دوربین مداربسته از جمله ویژگی دوربین مداربسته می توان به موارد زیر اشاره نمود. 1. ویژگی smart IR این ویژگی در دوربین مداربسته موجب تغییر در میزان نور مادون قرمز ساطع شده بسته به میزان تاریکی و فاصله اجسام از لنز میشود. دوربین مداربسته ای که ویژگی IR smart را نداشته باشد در هنگام تاریکی زمانی که جسم یا شخص به لنز نزدیک می شود تصویر آن سفید رنگ و اشباع شده و قابل تشخیص نخواهد بود. ویژگی دوربین مداربسته smart IR 2. ویژگی ICR فیلتر مادون قرمز CUT IR فیلتری است که از ورود ...

ویژگی دوربین مداربسته

از جمله ویژگی دوربین مداربسته می توان به موارد زیر اشاره نمود.

1. ویژگی smart IR

این ویژگی در دوربین مداربسته موجب تغییر در میزان نور مادون قرمز ساطع شده بسته به میزان تاریکی و فاصله اجسام از لنز میشود. دوربین مداربسته ای که ویژگی IR smart را نداشته باشد در هنگام تاریکی زمانی که جسم یا شخص به لنز نزدیک می شود تصویر آن سفید رنگ و اشباع شده و قابل تشخیص نخواهد بود.

sunell smart ir technology
ویژگی دوربین مداربسته smart IR

2. ویژگی ICR

فیلتر مادون قرمز CUT IR فیلتری است که از ورود نور مادون قرمز به دوربین مداربسته جلوگیری می نماید. این فیلتر در تاریکی زمانی که LED IR ها روشن می شود به صورت خودکار غیرفعال شده تا بازتاب نور مادون قرمز به سنسور دوربین مداربسته برسد.

ir cut filter in night edited
ویژگی دوربین مداربسته ICR

3. ویژگی AGC

AGC مخفف auto gain control است. این ویژگی موجب تقویت سیگنال الکتریکی خروجی دوربین مداربسته در تاریکی و کاهش آن در محیط های با روشنایی زیاد می شود. یکی از نکات منفی AGC افزایش ناخواسته نویز در تصاویر است. از آنجا که کل سیگنال خروجی دوربین مداربسته در تاریکی تقویت می شود بنابر این اگر نویزی در تصویر وجود داشته باشد آن نیز تقویت خواهد شد.

agc
ویژگی AGC

4. ویژگی DNR

حذف دیجیتالی نویز تصویر (DNR )یک ویژگی مهم در دوربین مداربسته است که به موجب آن نقاط ریز ایجاد شده (توسط نویز) در تصویر به خصوص در زمان عملکرد دوربین در تاریکی، حذف شده و یا کاهش چشمگیری می یابد. ویژگی مذکور به دو دسته DNR 2 و DNR 3 تقسیم می شود که به ترتیب منظور حذف نویز تصویر به صورت 2 بعدی و 3 بعدی
است.

249 dnrvs3ddnr
ویژگی DNR 2D و 3D

5. ویژگی HLC

HLC مخفف compensataion light high یا جبرانساز نور شدید است. دوربین های دارای این ویژگی زمانی که در معرض نور شدید قرار گیرند نور شدید مذکور را کور می کنند. به عنوان مثال زمانی که یک ماشین با چراغ های روشن در شب به دوربین نزدیک شود این ویژگی موجب کور شدن )تاریک شدن( نور چراغ های ماشین شده و در نتیجه دوربین به قابلیت
پلاک خوانی رسید. به همین دلیل یکی از کاربرد های اصلی دوربین های دارای این ویژگی خواندن پلاک خودرو در شب و زمانی که چراغ خودرو روشن است می باشد.

ویژگی دوربین مداربسته
ویژگی دوربین مداربسته

6. ویژگی BLC

BLC مخفف compensation light back یا جبرانساز نور پس زمینه است. دوربین های مداربسته دارای این ویژگی زمانی که در محیطی قرار گیرند که بخشی از آن دارای نور مناسب و برخی نقاط تاریک است (به عنوان مثال زمانی که صورت افراد پشت به پنجره تاریک باشد)، نور پس زمینه خود را به حدی افزایش می دهند تا نقاط تاریک به سهولت قابل رویت باشند. عیب این خاصیت افزایش هم زمان میزان روشنایی نقاطی است که در حالت عادی نیز نور مناسبی داشته اند. چراکه در نهایت نقاط کم نور در حالت عادی به نور مناسبی رسیده و نقاط با نور مناسب در حالت عادی زیاد از حد پر نور خواهند شد.

انواع دوربین های مداربسته https://www.hikvision.com/europe/

برای مشاهده محصولات کلیک کنید. https://igpco.net/shop/

ارسال نظر
لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

arrow_upward
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

×